Yhteisöpedagogiopiskelija monen osaajaksi järjestökentälle?

Tässä blogissa esittäytyy JärKeä-hankkeen harjoittelija, yhteisöpedagogiopiskelija Jarkko Hakulinen. Jarkon henkilöhistoria kuvaa hyvin tulevalle järjestöosaajalle tyypillistä polkua. Osaamista on kertynyt laaja-alaisesti ja tälle kaikelle […]

.

Verkostoyhteistyö, voimavara vai kuormitustekijä?

Verkostoyhteistyö on erittäin ajankohtainen teema, sillä lisääntynyt etätyö on osaltaan kasvattanut entisestään verkostojen merkitystä. Anne Tossavainen on toiminut JärKeä-hankkeessa osana kehittämistyön opintojaan. Hän on ollut luomassa kyselyä verkostoitumisesta ja sen vaikutuksista järjestöille. Myös Annen tuleva […]

Työ – päämäärä vai väline?

Koetko sinä tekeväsi merkityksellistä työtä? Vai työskenteletkö kenties turvataksesi itsellesi merkityksellisten asioiden toteuttamisen? Onko työ itsessään merkityksellisyyttä tuottava asia vai väline merkityksellisyyden etsintään?  […]

.Kolme ihmistä työskentelee omilla tietokoneillaan, valokuva.

Mistä etsiä työn merkityksellisyyttä?

Aiempien sukupolvien työn ansiosta voimme liittää yhteiskuntaamme korkealle arvostetut käsitteet kuten demokratia, sananvapaus sekä ihmisoikeudet. Olemme vapaita ja meillä on […]

Kaksi ihmistä istuu rauhassa vierekkäin joen rannalla, valokuva.

Jos kuuntelisin, olisin dialogissa 

En ole kovinkaan hyvä työpaikkakuuntelija. Koen esimerkiksi kokoustilanteet hitaasti eteneviksi, puhun usein työtoverieni päälle, olen fyysisesti levoton ja teen samanaikaisesti […]

Puu on vallannut talon ja kasvaa talon sisältä, valokuva.

Kestävänä muutoksessa?

Sanalla muutos on usein itselleni ollut jännittävä kaiku. Se on tuntunut kasvulta ja kehittymiseltä tai jonkinlaiselta käänteeltä. Kun muutos on ollut yllättävä, se […]

Blogin käynnistämme syyskuussa 2020

Hankkeen blogi käynnistyy syyskuussa 2020. Toimituskunnan jäsenet ovat koordinaattori Reetta Karjalainen SnellmanEDUsta, koulutussuunnittelija Mari Tapio Kansalaisfoorumista sekä lehtori, projektipäällikkö Erja […]